----------------------
حب النت :::::
حب النت مشكلة كبيرة جدا و دايما البنات بتقع فى مشكلة زى دى و هى حب النت .... حب النت بيبداء من ولد يعمل طلب صدقة و البنت توافق .. و طبعا الولد بيكون عارف هو هيعمل اية و طبعا بيبداء الولد يدخل من سكت احنا زى الاخوات طب عرفنى عليكى ولله انا بحبك زى اختى و بعد كدة بيبداء الموضوع يتغير يعنى يقول للبنت مالك شكلة زعلنا ....البنت :لا مش زعلنا :الولد طب انا زعلت فى حاجة البنت :لالا لا خلاص ....الولد :طب مالك فيكى اية ... و طبعا كلنا عرفين تفكير الولد بيكون ازاى... الولد بيفتكر ان البنت سهلة ان اية بنت عندها فيس و بكلم ولاد تكون سهلة او ان هى ممكن تحب فى اية لحظة و للاسف فى شبابا بتوصل البنات للضيع ...للضيع ازاى ؟؟؟!!!!!!! يعنى يبداء الشب يحور على البنت و يفهمها ان هو مش زى كل الشباب اللى فى زمان و بيكون اغلب مشاكل البنات فى الموضوع دة هو ان البنت بتكون خارجة من تجروبة فشلة او بيكون فى سن المراهقة و دة بيكون اكتر .... البنت بيكون داخلة الفيس ممكن لاكتر من سبب يعنى فى بنات بتدخل الفيس على عشان الولاد على عشان تصاحب ولاد ...و فى بنات بتدخل على عشان تكلم صدقاتها ...و فى بنات بتدخل على عشان الفراغ اللى مالى حياتى .... او فى بنات بتدخل على عشان مشاكل البيت اللى على طول بين الام و الاب
يعنى زى موضوع لازم اتكلم فية هو موضوع انا قراتة و دة مهم اووى فى اللى احنا بنكلم فية دلوقتى
فى مرة شب اتعرف على بنت من على طريق النت اقعد يحور علية و يفهمها انة بيحبها و بيموت فية و ان هى اغلى شئ فى حياتة ...الخ و فى يوم كان بيكلمها على الشات و اقعد يقول ليها ... حبيتى انا عايز اشوفك وحشتينى اووى .... البنت :و انت كمان يا حبيبى وحشتنى اووى الشب : طيب تعالى نشوف بعض البنت :تمام هنروح فى اية كافى الشب :لا تعالى عندى فى البيت البنت :البيت الشب :اة اصلى بحب و مش عايز حد يشوفنا و انا معاية القمر ...فى البيت هنكون لوحدينا من غير ما حد يشوف
و للاسف البنت وافقت على الطلب دة و الشب قال ليها اليوم و يكون المعاد على الساعة خامسة و فعلا اليوم دة جة و البنت مجهزة نفسها على المعاد و الشب كلم اصحابة و قال ليهم تعالى فى اليوم دة و على الساعة الخامسة لان البنت هكون موجودة و فى اليوم اللى المفرود البنت تكون عندك الشب دة والد الشب دة كان فى المستشفى بين الحياة و الموت و والدة الشب دة فضلت تتصل بية كتير و هو مش بيرد و لحد ما الام ما زهقت من ان ابنها مش بيرد علية و لانها كانت عايزة ضرورى لان الاب كان عايز يشوف ابنة الام قالت لابنتها روحى لاخوكى اة انا اسفة نسيت حاجة مهم الشب دة كان عندة شقة ليها هو لوحدة و كان بيقضى نص وقت قرينأ فية المهم اخت الشب دة راحت ليها الشقة اللى هو عايش فية و قبل ما تصل كان الشب شاف الموبيل و اتصل بوالدتة .. و اول ما شافت اسم ابنها ردتت بسرعة ...الام انت فين ابوك فى المستشفى و بين الحياة او الموت الشب طبعا كان هيموت و يروح لابو اللى كان خلاص بيموت قال للشباب اللى معاه
الشب : بصو انا نزل دلوقتى رايحة لابوى المستشفى لانة بيموت و اول ما توصل البنت اعمل فية اللى انتو عايزيو و فعلا الساعة جت 5 و الشباب عملو فية كل اللى هما عايزينة و عندما وصل الشب الى المستشفى و بعد ان راى ولدة بخير امة قالت ليها الام :دا هى فين اختت الشب بدهشة :اختى معرفش بتسالنى لية الام :لم انت مكنش بترد خليت اختت تروح ليكى على الشقة اللى انت عايش فية و بعد كدة انت ردت علية الشب اول ما سمع كدة راح على الشقة بكل السرعة اللى عندة و شاف اللى عمرها مع كان يتمنى انة يحصل وجد الشب اختة مرمية على الارض و كل ملابسها مقطع و اختة عارية الجسم
و اللى كان هيعملو الشب فى البنت اللى اتعرف علية حصل فى اختة اللى هى اقرب الناس ليه
فا يا جماعة ولله حب النت دة بيكون غلط زى ما البنت بكلم الشب من غير علم اهلة و هى المفرود بيكلمه على الموبيل دة بيكون غلط زى حب النت لان حب النت كلام بس من الصوابع و الحب اللى بيحصل فى الموبيل بيكون عن طريق الشفايف
و انت يا اللى اسمك رجل اللى انت كل تصرفتك المفرود تكون فية رجلة متقولش لا انا فعلا بحبها لا لو بتحبة كنت من قبل ما تتعرف علية تقول ليها اهلك لازم يعرفة انك بكلمنى دة لو انت فعلا صح و بعد كدة تروح و تقدم ليها... لية بقا الحوارت اللى مالهش لازمة
و انتى ليا اسمك بنت اللى انتى المفرود هكون ام ازاى هكون ام و تربيى ولاد على ان مفيش بنت تكلم ولد على الفيس انتى لو فعلا عايزة تحافظى على نفسك مكلميش اية ولد لان ممكن فى يوم يتضحك عليكى عايزة تكلمى ولد على النت يكون خطيبك اكتر من كدة لا او يكون جوزت اللى مسافر برة غير كدة يبقا اسمة حب غلط
يا جماعة حافظة على نفسكم من الشيطان لان الشطان هو اللى بيخلى الشب يعمل كدة و هو اللى بيخلى البنت مش بتقول لاهلة
بقلم ...
اشرقت محمد ...
حب النت :::::
حب النت مشكلة كبيرة جدا و دايما البنات بتقع فى مشكلة زى دى و هى حب النت .... حب النت بيبداء من ولد يعمل طلب صدقة و البنت توافق .. و طبعا الولد بيكون عارف هو هيعمل اية و طبعا بيبداء الولد يدخل من سكت احنا زى الاخوات طب عرفنى عليكى ولله انا بحبك زى اختى و بعد كدة بيبداء الموضوع يتغير يعنى يقول للبنت مالك شكلة زعلنا ....البنت :لا مش زعلنا :الولد طب انا زعلت فى حاجة البنت :لالا لا خلاص ....الولد :طب مالك فيكى اية ... و طبعا كلنا عرفين تفكير الولد بيكون ازاى... الولد بيفتكر ان البنت سهلة ان اية بنت عندها فيس و بكلم ولاد تكون سهلة او ان هى ممكن تحب فى اية لحظة و للاسف فى شبابا بتوصل البنات للضيع ...للضيع ازاى ؟؟؟!!!!!!! يعنى يبداء الشب يحور على البنت و يفهمها ان هو مش زى كل الشباب اللى فى زمان و بيكون اغلب مشاكل البنات فى الموضوع دة هو ان البنت بتكون خارجة من تجروبة فشلة او بيكون فى سن المراهقة و دة بيكون اكتر .... البنت بيكون داخلة الفيس ممكن لاكتر من سبب يعنى فى بنات بتدخل الفيس على عشان الولاد على عشان تصاحب ولاد ...و فى بنات بتدخل على عشان تكلم صدقاتها ...و فى بنات بتدخل على عشان الفراغ اللى مالى حياتى .... او فى بنات بتدخل على عشان مشاكل البيت اللى على طول بين الام و الاب
يعنى زى موضوع لازم اتكلم فية هو موضوع انا قراتة و دة مهم اووى فى اللى احنا بنكلم فية دلوقتى
فى مرة شب اتعرف على بنت من على طريق النت اقعد يحور علية و يفهمها انة بيحبها و بيموت فية و ان هى اغلى شئ فى حياتة ...الخ و فى يوم كان بيكلمها على الشات و اقعد يقول ليها ... حبيتى انا عايز اشوفك وحشتينى اووى .... البنت :و انت كمان يا حبيبى وحشتنى اووى الشب : طيب تعالى نشوف بعض البنت :تمام هنروح فى اية كافى الشب :لا تعالى عندى فى البيت البنت :البيت الشب :اة اصلى بحب و مش عايز حد يشوفنا و انا معاية القمر ...فى البيت هنكون لوحدينا من غير ما حد يشوف
و للاسف البنت وافقت على الطلب دة و الشب قال ليها اليوم و يكون المعاد على الساعة خامسة و فعلا اليوم دة جة و البنت مجهزة نفسها على المعاد و الشب كلم اصحابة و قال ليهم تعالى فى اليوم دة و على الساعة الخامسة لان البنت هكون موجودة و فى اليوم اللى المفرود البنت تكون عندك الشب دة والد الشب دة كان فى المستشفى بين الحياة و الموت و والدة الشب دة فضلت تتصل بية كتير و هو مش بيرد و لحد ما الام ما زهقت من ان ابنها مش بيرد علية و لانها كانت عايزة ضرورى لان الاب كان عايز يشوف ابنة الام قالت لابنتها روحى لاخوكى اة انا اسفة نسيت حاجة مهم الشب دة كان عندة شقة ليها هو لوحدة و كان بيقضى نص وقت قرينأ فية المهم اخت الشب دة راحت ليها الشقة اللى هو عايش فية و قبل ما تصل كان الشب شاف الموبيل و اتصل بوالدتة .. و اول ما شافت اسم ابنها ردتت بسرعة ...الام انت فين ابوك فى المستشفى و بين الحياة او الموت الشب طبعا كان هيموت و يروح لابو اللى كان خلاص بيموت قال للشباب اللى معاه
الشب : بصو انا نزل دلوقتى رايحة لابوى المستشفى لانة بيموت و اول ما توصل البنت اعمل فية اللى انتو عايزيو و فعلا الساعة جت 5 و الشباب عملو فية كل اللى هما عايزينة و عندما وصل الشب الى المستشفى و بعد ان راى ولدة بخير امة قالت ليها الام :دا هى فين اختت الشب بدهشة :اختى معرفش بتسالنى لية الام :لم انت مكنش بترد خليت اختت تروح ليكى على الشقة اللى انت عايش فية و بعد كدة انت ردت علية الشب اول ما سمع كدة راح على الشقة بكل السرعة اللى عندة و شاف اللى عمرها مع كان يتمنى انة يحصل وجد الشب اختة مرمية على الارض و كل ملابسها مقطع و اختة عارية الجسم
و اللى كان هيعملو الشب فى البنت اللى اتعرف علية حصل فى اختة اللى هى اقرب الناس ليه
فا يا جماعة ولله حب النت دة بيكون غلط زى ما البنت بكلم الشب من غير علم اهلة و هى المفرود بيكلمه على الموبيل دة بيكون غلط زى حب النت لان حب النت كلام بس من الصوابع و الحب اللى بيحصل فى الموبيل بيكون عن طريق الشفايف
و انت يا اللى اسمك رجل اللى انت كل تصرفتك المفرود تكون فية رجلة متقولش لا انا فعلا بحبها لا لو بتحبة كنت من قبل ما تتعرف علية تقول ليها اهلك لازم يعرفة انك بكلمنى دة لو انت فعلا صح و بعد كدة تروح و تقدم ليها... لية بقا الحوارت اللى مالهش لازمة
و انتى ليا اسمك بنت اللى انتى المفرود هكون ام ازاى هكون ام و تربيى ولاد على ان مفيش بنت تكلم ولد على الفيس انتى لو فعلا عايزة تحافظى على نفسك مكلميش اية ولد لان ممكن فى يوم يتضحك عليكى عايزة تكلمى ولد على النت يكون خطيبك اكتر من كدة لا او يكون جوزت اللى مسافر برة غير كدة يبقا اسمة حب غلط
يا جماعة حافظة على نفسكم من الشيطان لان الشطان هو اللى بيخلى الشب يعمل كدة و هو اللى بيخلى البنت مش بتقول لاهلة
بقلم ...
اشرقت محمد ...